Biserica rusă împotriva comunismului
Pagina 1 din 1
Biserica rusă împotriva comunismului
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Biserica rusă împotriva comunismului
A spune, ca Voronin, că Iisus Hristos a fost comunist e totuna cum ai spune că Dumnezeu este ateu.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Patriarhia Moscovei a chemat Kremlinul să condamne oficial comunismul nu numai prin vorbe, dar şi prin fapte şi să distrugă toate monumentele liderilor sovietici. Declaraţia a fost făcută săptămâna trecută de către preotul Gheorghi Reabîh, secretarul Direcţiei relaţii bisericeşti externe a Patriarhiei Ruse, care ulterior a declarat pentru TIMPUL că îndemnul său se referă nu doar la Rusia, dar şi la celelalte state ex-sovietice. În acest context, preotul Reabîh consideră că toţi comunişti de astăzi, care se închină la doi domni, ar trebui ajutaţi să iasă din această rătăcire.
Pavel Păduraru
Patriarhia consideră că, înainte de împlinirea a 90 de ani de la omorârea de către bolşevici a familiei ţarului Nicolai al II-lea, autorităţile ruse trebuie să-şi pună serios problema reevaluării trecutului comunist. Condamnarea comunismului, începută la sfârşitul anilor 90 ai secolului trecut, nu a fost finalizată şi trebuie să continue prin deschiderea unor noi muzee dedicate atrocităţilor comise în perioada comunistă, redenumirea oraşelor şi a străzilor cu vechile nume, renunţarea completă la simbolica sovietica, curăţarea Rusiei de toate monumentele sângeroşilor lideri comunişti, inclusiv mutarea osemintelor unora dintre aceştia din Zidul Kremlinului, se arată în declaraţie.
Preotul Gheorghi Reabîh atrage atenţia că în campania de înlăturare a simbolurilor sovietice va fi necesar să se evite extremismele, remarcând că vocea bisericii nu poate fi ultimativă. Nu urmărim să condamnăm unele partide existente, dar să ne limpezim conştiinţa naţională - în acest sens, şi Rusia, şi Moldova au o tragedie comună. Trebuie să ne dăm seama foarte clar de greşelile din trecut, la care sub nicio formă să nu ne mai întoarcem. Aceasta e posibil doar prin recunoaşterea păcatelor din trecut, prin pocăinţă şi prin comemorarea victimelor regimului comunist, a declarat pentru TIMPUL părintele Gheorghi.
Întrebat cum apreciază situaţia din RM, unde şeful statului se declară şi comunist, şi creştin, reprezentantul Patriarhiei Ruse a subliniat că omul creştin nu poate fi comunist în niciun caz. E alogic ca cineva să se închine concomitent în faţa lui Lenin şi în faţa lui Dumnezeu. Lenin a prigonit deschis Biserica şi, conform ordinelor lui, creştinii erau omorâţi, iar bisericile - distruse. Sunt crime pe care nu avem dreptul să le ştergem din istorie. Dacă astăzi considerăm că Biserica este Sfinţenia principală a popoarelor noastre, trebuie să înţelegem clar că nu putem să ne închinăm duşmanilor Bisericii, a opinat clericul rus. Rugat să comenteze declaraţia preşedintelui Voronin precum că primul comunist a fost Hristos, părintele Gheorghi a clasificat-o ca pe o hulă contra lui Dumnezeu: E totuna cum ai spune că Dumnezeu este ateu, fiindcă orice comunist e neapărat ateu. Or, numai în contextul unei profanări faţă de Biserică şi numele lui Hristos, poţi să vorbeşti aşa despre Fiul lui Dumnezeu care a adus credinţă pe pământ.
Referindu-se la cei care şi astăzi se închină şi lui Dumnezeu, şi lui Lenin, preotul Gheorghi Reabîh a remarcat: E o problemă a rătăcirii noastre, pentru că noi numim albul - negru şi negrul - alb. Să nu uităm că avem mulţi mucenici noi, care au suferit de la comunişti şi pe care îi cinstim în Biserică. Dacă fiecare om are propriile viziuni asupra lumii, noi nu trebuie să-l discredităm, ci să contribuim la ieşirea sa din rătăcire prin lichidarea contradicţiilor în care se află. Când te strădui să le asiguri oamenilor un viitor mai bun, fii mai întâi conştient de ideile care pot să nu slujească spre binele nimănui, chiar dacă tu le crezi importante.
Am încercat să aflăm care e poziţia Mitropoliei Moldovei, subordonată Patriarhiei Ruse, faţă de această declaraţie şi dacă Biserica Ortodoxă din Moldova va chema, la rândul său, autorităţile RM să condamne comunismul. Din păcate, deşi ÎPS Vladimir ne-a promis că ne va da ieri un răspuns, nu ne-a mai contactat şi nici n-a mai răspuns la apelurile noastre.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Biserica rusă împotriva comunismului
A spune, ca Voronin, că Iisus Hristos a fost comunist e totuna cum ai spune că Dumnezeu este ateu.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Patriarhia Moscovei a chemat Kremlinul să condamne oficial comunismul nu numai prin vorbe, dar şi prin fapte şi să distrugă toate monumentele liderilor sovietici. Declaraţia a fost făcută săptămâna trecută de către preotul Gheorghi Reabîh, secretarul Direcţiei relaţii bisericeşti externe a Patriarhiei Ruse, care ulterior a declarat pentru TIMPUL că îndemnul său se referă nu doar la Rusia, dar şi la celelalte state ex-sovietice. În acest context, preotul Reabîh consideră că toţi comunişti de astăzi, care se închină la doi domni, ar trebui ajutaţi să iasă din această rătăcire.
Pavel Păduraru
Patriarhia consideră că, înainte de împlinirea a 90 de ani de la omorârea de către bolşevici a familiei ţarului Nicolai al II-lea, autorităţile ruse trebuie să-şi pună serios problema reevaluării trecutului comunist. Condamnarea comunismului, începută la sfârşitul anilor 90 ai secolului trecut, nu a fost finalizată şi trebuie să continue prin deschiderea unor noi muzee dedicate atrocităţilor comise în perioada comunistă, redenumirea oraşelor şi a străzilor cu vechile nume, renunţarea completă la simbolica sovietica, curăţarea Rusiei de toate monumentele sângeroşilor lideri comunişti, inclusiv mutarea osemintelor unora dintre aceştia din Zidul Kremlinului, se arată în declaraţie.
Preotul Gheorghi Reabîh atrage atenţia că în campania de înlăturare a simbolurilor sovietice va fi necesar să se evite extremismele, remarcând că vocea bisericii nu poate fi ultimativă. Nu urmărim să condamnăm unele partide existente, dar să ne limpezim conştiinţa naţională - în acest sens, şi Rusia, şi Moldova au o tragedie comună. Trebuie să ne dăm seama foarte clar de greşelile din trecut, la care sub nicio formă să nu ne mai întoarcem. Aceasta e posibil doar prin recunoaşterea păcatelor din trecut, prin pocăinţă şi prin comemorarea victimelor regimului comunist, a declarat pentru TIMPUL părintele Gheorghi.
Întrebat cum apreciază situaţia din RM, unde şeful statului se declară şi comunist, şi creştin, reprezentantul Patriarhiei Ruse a subliniat că omul creştin nu poate fi comunist în niciun caz. E alogic ca cineva să se închine concomitent în faţa lui Lenin şi în faţa lui Dumnezeu. Lenin a prigonit deschis Biserica şi, conform ordinelor lui, creştinii erau omorâţi, iar bisericile - distruse. Sunt crime pe care nu avem dreptul să le ştergem din istorie. Dacă astăzi considerăm că Biserica este Sfinţenia principală a popoarelor noastre, trebuie să înţelegem clar că nu putem să ne închinăm duşmanilor Bisericii, a opinat clericul rus. Rugat să comenteze declaraţia preşedintelui Voronin precum că primul comunist a fost Hristos, părintele Gheorghi a clasificat-o ca pe o hulă contra lui Dumnezeu: E totuna cum ai spune că Dumnezeu este ateu, fiindcă orice comunist e neapărat ateu. Or, numai în contextul unei profanări faţă de Biserică şi numele lui Hristos, poţi să vorbeşti aşa despre Fiul lui Dumnezeu care a adus credinţă pe pământ.
Referindu-se la cei care şi astăzi se închină şi lui Dumnezeu, şi lui Lenin, preotul Gheorghi Reabîh a remarcat: E o problemă a rătăcirii noastre, pentru că noi numim albul - negru şi negrul - alb. Să nu uităm că avem mulţi mucenici noi, care au suferit de la comunişti şi pe care îi cinstim în Biserică. Dacă fiecare om are propriile viziuni asupra lumii, noi nu trebuie să-l discredităm, ci să contribuim la ieşirea sa din rătăcire prin lichidarea contradicţiilor în care se află. Când te strădui să le asiguri oamenilor un viitor mai bun, fii mai întâi conştient de ideile care pot să nu slujească spre binele nimănui, chiar dacă tu le crezi importante.
Am încercat să aflăm care e poziţia Mitropoliei Moldovei, subordonată Patriarhiei Ruse, faţă de această declaraţie şi dacă Biserica Ortodoxă din Moldova va chema, la rândul său, autorităţile RM să condamne comunismul. Din păcate, deşi ÎPS Vladimir ne-a promis că ne va da ieri un răspuns, nu ne-a mai contactat şi nici n-a mai răspuns la apelurile noastre.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Biserica rusă împotriva comunismului
Preotul Gheorghi Reabîh, reprezentant al Patriarhiei Ruse:
„Comuniştii nu pot să creadă în Dumnezeu”
- Părinte Gheorghi, deşi au trecut mai mult de 15 ani de la căderea URSS, Rusia încă nu se încumetă să îngroape trupul lui Lenin. Mai reprezintă acest cadavru o mândrie pentru ruşi?
- Piaţa Roşie este simbolul Rusiei şi tot ce se află aici vorbeşte despre ideile importante pentru poporul rus. Astăzi, la paradele şi acţiunile de importanţă statală, mausoleul este astupat, ca să nu-l vadă nimeni. De aceea, Lenin trebuie scos de acolo. Dacă ne ruşinăm de el, înseamnă că nu-l mai acceptăm ca pe un simbol al naţiunii noastre. Chiar Lenin a rugat - în testamentul său - să fie înmormântat şi trebuie să-i îndeplinim această dorinţă. Totodată, dacă o parte a societăţii ruse încă împărtăşeşte idealurile leniniste, urmează să procedăm corect şi faţă de ei. Or, trupul trebuie dat pământului - undeva, la o margine de oraş -, iar în preajmă să fie deschis un muzeu, ca la oricare persoană care a jucat un rol oarecare în istoria Rusiei.
- Declaraţia dvs. despre condamnarea comunismului se referă doar la Rusia sau la toate ţările în care Patriarhia Rusă are structuri ecleziastice?
- Sunt 90 de ani de la asasinarea de către comunişti a familiei ţarului Nikolai, dar societatea rusă încă se teme să dea o apreciere cuvenită acestei fărădelegi. Aprecierea însă e strict necesară şi trebuie să se facă prin acţiuni şi declaraţii publice. Condamnarea crimei din 1917 şi recunoaşterea de către statul rus a eroismului familiei ţarului ar lumina faţa Rusiei, căci răbdarea şi curajul familiei masacrate, care a urmat poveţele evanghelice până la jertfirea de sine trebuie să constituie un atu în scopul educării tinerelor generaţii de ruşi. Ezitând să condamnăm răsturnarea puterii legale de către bolşevici, riscăm ca experimentul să se repete. Totuşi, apelul meu este o chemare la dialog pentru toţi, fiindcă în toate ţările ex-sovietice au rămas multe probleme nerezolvate în privinţa trecutului comunist. E timpul să ne recunoaştem clar greşelile de altădată, la care niciodată şi sub nicio formă să nu ne mai întoarcem: înjosirea demnităţii umane, represiunile şi impunerea forţată a unei singure ideologii. Schimbarea e posibilă numai prin recunoaşterea păcatelor din trecut, prin pocăinţă şi prin comemorarea victimelor comunismului.
- Cred că, pentru RM, declaraţia dvs. nu are nicio importanţă, fiindcă aici conduc şi în prezent comuniştii.
- Comuniştii contemporani din Rusia şi cei din Moldova nu sunt ca cei din timpul URSS. Aceştia nu-şi propun construcţia comunismului şi sunt mai mult socialişti. Ei împărtăşesc principiile echităţii sociale şi trebuie să fim obiectivi - nu putem spune că ei toţi sunt răufăcători.
- Bine, dar în ţara noastră se impune dictatura aceleiaşi ideologii, iar preşedintele Voronin se închină şi în Biserică, şi la monumentele lui Lenin.
- Şi în Rusia o parte din cetăţeni îşi păstrează viziunile comuniste, dar ei sunt în minoritate faţă de tendinţele generale ale societăţii. Comuniştii nu pot să creadă în Dumnezeu, la fel cum creştinul nu poate fi comunist în niciun caz. E imposibil ca un creştin să accepte principiile comuniste de edificare a Împărăţiei Cerului pe Pământ sau materialismul. Or, dacă eşti creştin, reevaluează-ţi propria conştiinţă şi nu-l mai slăvi pe Lenin, care a prigonit Biserica şi, conform ordinelor lui, creştinii erau omorâţi, iar bisericile - distruse.
- Totuşi, V. Voronin susţine că Lenin a fost unul dintre marii apărători ai Bisericii…
- Noi trebuie să înţelegem, odată şi pentru totdeauna, că Lenin a luptat contra Biserici, dar nu a apărat-o. Sunt crime pe care nu avem dreptul să le ştergem din istorie. Dacă astăzi considerăm că Biserica este Sfinţenia principală a popoarelor noastre, trebuie să pricepem că nu putem să ne închinăm duşmanilor Bisericii.
- Preşedintele RM a mai declarat că primul comunist a fost Iisus Hristos.
- Hristos este Fiul lui Dumnezeu, dar cineva vede în el un filosof, iar altcineva - un comunist. Însă comunistul este neapărat ateu. Or, e alogic să zicem că Fiul lui Dumnezeu, care a adus oamenilor credinţă pe pământ, a fost ateu. Poţi să-l numeşti pe Hristos comunist numai în contextul unei profanări faţă de Biserică. Cu atât mai mult că nimeni dintre ierarhii şi preoţii Bisericii - nici în timpul sovietelor, nici pe urmă - nu l-au numit pe Hristos comunist. Este, de fapt, o hulă contra lui Dumnezeu.
- Într-un an, când Paştele se sărbătorea la 22 aprilie, conducerea de vârf a RM s-a dus cu flori la monumentul lui Lenin, apoi a mers cu lumânări la Biserică, slăvind faptele lui Lenin, şi apoi Învierea lui Hristos. Cum se explică, după dvs., slujirea la doi domni?
- E problema rătăcirii noastre, pe care propun să o evităm, ca să nu mai numim albul - negru şi negrul - alb. Declaraţia mea nu urmăreşte să condamne unele partide existente, dar să aducă la starea de limpezire a conştiinţei naţionale. Tradiţiile istorice ale Rusiei, ca şi ale Moldovei nu se bazează pe trecutul comunist. În acest sens, avem o tragedie comună, pe care trebuie s-o percepem anume ca pe o TRAGEDIE, dar nu ca pe ceva benefic pentru noi. Problema constă anume în contradicţia despre care vorbiţi şi care trebuie lichidată. Dacă le vrei bine oamenilor şi te străduieşti să le asiguri un viitor bun, fii conştient că ideologia comunistă nu poate să slujească spre binele nimănui, chiar dacă tu o consideri importantă. Aici e tragedia comuniştilor de astăzi. Nu e cazul să începem un război civil, dar să recunoaştem că şi printre ei sunt oameni buni, pe care urmează să-i îndemnăm spre bine. Dacă vom vorbi domol, e posibil ca vocea Bisericii să se facă auzită.
- Ce acţiuni concrete ar trebui să facă Mitropolitul Vladimir, activând într-o ţară condusă de comunişti?
- Nu-i treaba mea şi nu vreau să mă implic în problemele politice ale altui stat. Ştiu că dl Voronin face mult bine şi nu vreau să-i pun la îndoială activitatea. Noi nu trebuie să discredităm şi să stricăm autoritatea cuiva, ci să contribuim la schimbarea viziunilor sale. Nu cred că Vladâca Vladimir se duce cu Voronin la Lenin, dar cred că el vorbeşte cu preşedintele despre aceste lucruri, ţinând cont că e o temă delicată şi nu e bine ca omul să creadă că i se sapă groapa.
- Dacă aţi lucra la Mitropolia Moldovei, aţi tăcea şi dvs.?
- Eu aş propune societăţii moldoveneşti să se gândească serios la această întrebare, dar nu aş cere nimic. Biserica nu are voce ultimativă şi poate doar să propună, să mărturisească adevărul. Pe cale paşnică, trebuie să convingem oamenii, inclusiv puterea politică, să nu ascundă prin tăcere atrocităţile comuniste şi să mediteze asupra acestora. Să nu chemăm societatea la neloialitate faţă de putere, dar să convingem puterea că nu face bine păstrând amintiri senine despre comunism. Avem mulţi mucenici noi, ucişi de comunişti, pe care îi cinstim în Biserică. Spuneţi-mi, cum să ieşim pe urmă din Biserică şi să-l lăudăm pe Lenin?
P.S. Liderul Partidului Comunist din Rusia, Ghenadi Ziuganov, a spus presei ruse că declaraţia preotului Gh. Reabîh „are un caracter provocator şi e periculoasă pentru societate”. În semn de răspuns, părintele Gheorghi a declarat pentru „Interfax”: „Cred că cei mai sinceri şi corecţi comunişti nu trebuie să se teamă să recunoască crimele odioase ale puterii bolşevice, cunoscute de toată lumea”.
„Comuniştii nu pot să creadă în Dumnezeu”
- Părinte Gheorghi, deşi au trecut mai mult de 15 ani de la căderea URSS, Rusia încă nu se încumetă să îngroape trupul lui Lenin. Mai reprezintă acest cadavru o mândrie pentru ruşi?
- Piaţa Roşie este simbolul Rusiei şi tot ce se află aici vorbeşte despre ideile importante pentru poporul rus. Astăzi, la paradele şi acţiunile de importanţă statală, mausoleul este astupat, ca să nu-l vadă nimeni. De aceea, Lenin trebuie scos de acolo. Dacă ne ruşinăm de el, înseamnă că nu-l mai acceptăm ca pe un simbol al naţiunii noastre. Chiar Lenin a rugat - în testamentul său - să fie înmormântat şi trebuie să-i îndeplinim această dorinţă. Totodată, dacă o parte a societăţii ruse încă împărtăşeşte idealurile leniniste, urmează să procedăm corect şi faţă de ei. Or, trupul trebuie dat pământului - undeva, la o margine de oraş -, iar în preajmă să fie deschis un muzeu, ca la oricare persoană care a jucat un rol oarecare în istoria Rusiei.
- Declaraţia dvs. despre condamnarea comunismului se referă doar la Rusia sau la toate ţările în care Patriarhia Rusă are structuri ecleziastice?
- Sunt 90 de ani de la asasinarea de către comunişti a familiei ţarului Nikolai, dar societatea rusă încă se teme să dea o apreciere cuvenită acestei fărădelegi. Aprecierea însă e strict necesară şi trebuie să se facă prin acţiuni şi declaraţii publice. Condamnarea crimei din 1917 şi recunoaşterea de către statul rus a eroismului familiei ţarului ar lumina faţa Rusiei, căci răbdarea şi curajul familiei masacrate, care a urmat poveţele evanghelice până la jertfirea de sine trebuie să constituie un atu în scopul educării tinerelor generaţii de ruşi. Ezitând să condamnăm răsturnarea puterii legale de către bolşevici, riscăm ca experimentul să se repete. Totuşi, apelul meu este o chemare la dialog pentru toţi, fiindcă în toate ţările ex-sovietice au rămas multe probleme nerezolvate în privinţa trecutului comunist. E timpul să ne recunoaştem clar greşelile de altădată, la care niciodată şi sub nicio formă să nu ne mai întoarcem: înjosirea demnităţii umane, represiunile şi impunerea forţată a unei singure ideologii. Schimbarea e posibilă numai prin recunoaşterea păcatelor din trecut, prin pocăinţă şi prin comemorarea victimelor comunismului.
- Cred că, pentru RM, declaraţia dvs. nu are nicio importanţă, fiindcă aici conduc şi în prezent comuniştii.
- Comuniştii contemporani din Rusia şi cei din Moldova nu sunt ca cei din timpul URSS. Aceştia nu-şi propun construcţia comunismului şi sunt mai mult socialişti. Ei împărtăşesc principiile echităţii sociale şi trebuie să fim obiectivi - nu putem spune că ei toţi sunt răufăcători.
- Bine, dar în ţara noastră se impune dictatura aceleiaşi ideologii, iar preşedintele Voronin se închină şi în Biserică, şi la monumentele lui Lenin.
- Şi în Rusia o parte din cetăţeni îşi păstrează viziunile comuniste, dar ei sunt în minoritate faţă de tendinţele generale ale societăţii. Comuniştii nu pot să creadă în Dumnezeu, la fel cum creştinul nu poate fi comunist în niciun caz. E imposibil ca un creştin să accepte principiile comuniste de edificare a Împărăţiei Cerului pe Pământ sau materialismul. Or, dacă eşti creştin, reevaluează-ţi propria conştiinţă şi nu-l mai slăvi pe Lenin, care a prigonit Biserica şi, conform ordinelor lui, creştinii erau omorâţi, iar bisericile - distruse.
- Totuşi, V. Voronin susţine că Lenin a fost unul dintre marii apărători ai Bisericii…
- Noi trebuie să înţelegem, odată şi pentru totdeauna, că Lenin a luptat contra Biserici, dar nu a apărat-o. Sunt crime pe care nu avem dreptul să le ştergem din istorie. Dacă astăzi considerăm că Biserica este Sfinţenia principală a popoarelor noastre, trebuie să pricepem că nu putem să ne închinăm duşmanilor Bisericii.
- Preşedintele RM a mai declarat că primul comunist a fost Iisus Hristos.
- Hristos este Fiul lui Dumnezeu, dar cineva vede în el un filosof, iar altcineva - un comunist. Însă comunistul este neapărat ateu. Or, e alogic să zicem că Fiul lui Dumnezeu, care a adus oamenilor credinţă pe pământ, a fost ateu. Poţi să-l numeşti pe Hristos comunist numai în contextul unei profanări faţă de Biserică. Cu atât mai mult că nimeni dintre ierarhii şi preoţii Bisericii - nici în timpul sovietelor, nici pe urmă - nu l-au numit pe Hristos comunist. Este, de fapt, o hulă contra lui Dumnezeu.
- Într-un an, când Paştele se sărbătorea la 22 aprilie, conducerea de vârf a RM s-a dus cu flori la monumentul lui Lenin, apoi a mers cu lumânări la Biserică, slăvind faptele lui Lenin, şi apoi Învierea lui Hristos. Cum se explică, după dvs., slujirea la doi domni?
- E problema rătăcirii noastre, pe care propun să o evităm, ca să nu mai numim albul - negru şi negrul - alb. Declaraţia mea nu urmăreşte să condamne unele partide existente, dar să aducă la starea de limpezire a conştiinţei naţionale. Tradiţiile istorice ale Rusiei, ca şi ale Moldovei nu se bazează pe trecutul comunist. În acest sens, avem o tragedie comună, pe care trebuie s-o percepem anume ca pe o TRAGEDIE, dar nu ca pe ceva benefic pentru noi. Problema constă anume în contradicţia despre care vorbiţi şi care trebuie lichidată. Dacă le vrei bine oamenilor şi te străduieşti să le asiguri un viitor bun, fii conştient că ideologia comunistă nu poate să slujească spre binele nimănui, chiar dacă tu o consideri importantă. Aici e tragedia comuniştilor de astăzi. Nu e cazul să începem un război civil, dar să recunoaştem că şi printre ei sunt oameni buni, pe care urmează să-i îndemnăm spre bine. Dacă vom vorbi domol, e posibil ca vocea Bisericii să se facă auzită.
- Ce acţiuni concrete ar trebui să facă Mitropolitul Vladimir, activând într-o ţară condusă de comunişti?
- Nu-i treaba mea şi nu vreau să mă implic în problemele politice ale altui stat. Ştiu că dl Voronin face mult bine şi nu vreau să-i pun la îndoială activitatea. Noi nu trebuie să discredităm şi să stricăm autoritatea cuiva, ci să contribuim la schimbarea viziunilor sale. Nu cred că Vladâca Vladimir se duce cu Voronin la Lenin, dar cred că el vorbeşte cu preşedintele despre aceste lucruri, ţinând cont că e o temă delicată şi nu e bine ca omul să creadă că i se sapă groapa.
- Dacă aţi lucra la Mitropolia Moldovei, aţi tăcea şi dvs.?
- Eu aş propune societăţii moldoveneşti să se gândească serios la această întrebare, dar nu aş cere nimic. Biserica nu are voce ultimativă şi poate doar să propună, să mărturisească adevărul. Pe cale paşnică, trebuie să convingem oamenii, inclusiv puterea politică, să nu ascundă prin tăcere atrocităţile comuniste şi să mediteze asupra acestora. Să nu chemăm societatea la neloialitate faţă de putere, dar să convingem puterea că nu face bine păstrând amintiri senine despre comunism. Avem mulţi mucenici noi, ucişi de comunişti, pe care îi cinstim în Biserică. Spuneţi-mi, cum să ieşim pe urmă din Biserică şi să-l lăudăm pe Lenin?
P.S. Liderul Partidului Comunist din Rusia, Ghenadi Ziuganov, a spus presei ruse că declaraţia preotului Gh. Reabîh „are un caracter provocator şi e periculoasă pentru societate”. În semn de răspuns, părintele Gheorghi a declarat pentru „Interfax”: „Cred că cei mai sinceri şi corecţi comunişti nu trebuie să se teamă să recunoască crimele odioase ale puterii bolşevice, cunoscute de toată lumea”.
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Subiecte similare
» proces impotriva Ministerului Justitiei al Romaniei
» Un ziar de l. Rusa din Balti va edita o versiune in romana
» Biserica Moldovei critică 'năvălirea' României
» Când ai fost ultima dată la biserică?
» Învață limba rusă
» Un ziar de l. Rusa din Balti va edita o versiune in romana
» Biserica Moldovei critică 'năvălirea' României
» Când ai fost ultima dată la biserică?
» Învață limba rusă
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum