Cinematografia Moldovei
3 participanți
Pagina 1 din 2
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Cinematografia Moldovei
Luceafarul
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
An: 1986
Regizor: Emil Loteanu
Autorul scenariului: Emil Loteanu
Actori: Zubcu Vasile, Toma Svetlana
Durata: 2h 59m
Muzica:: Doga Eugen.
Despre film: In rolurile principale:
Toma Svetlana — Veronica Micle
Zubcu Vasile — Mihai Eminescu
V.Ciobanu, A.Coscodan, I.Corolevici, A.Babchin, A.Popovcenco, G.Grigoriu, G.Cemortan, S.I.Scurea, D.Margine, M.Sagaidac.
Film artistic televizat, realizat la studioul "Telefilm-Chisinau". Despre viata si creatia poetului national, Mihai Eminescu, ghidata de Luceafar. In film sint folosite elemente de reportaj, cit si fragmente din baletul "Luceafarul", montat pe scena Teatrului de Opera si Balet din Chisinau.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
An: 1986
Regizor: Emil Loteanu
Autorul scenariului: Emil Loteanu
Actori: Zubcu Vasile, Toma Svetlana
Durata: 2h 59m
Muzica:: Doga Eugen.
Despre film: In rolurile principale:
Toma Svetlana — Veronica Micle
Zubcu Vasile — Mihai Eminescu
V.Ciobanu, A.Coscodan, I.Corolevici, A.Babchin, A.Popovcenco, G.Grigoriu, G.Cemortan, S.I.Scurea, D.Margine, M.Sagaidac.
Film artistic televizat, realizat la studioul "Telefilm-Chisinau". Despre viata si creatia poetului national, Mihai Eminescu, ghidata de Luceafar. In film sint folosite elemente de reportaj, cit si fragmente din baletul "Luceafarul", montat pe scena Teatrului de Opera si Balet din Chisinau.
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Cinematografia Moldovei
Golgota Basarabiei
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
„GOLGOTA BASARABIEI" este un film documentar despre dosarele comunismului
„Istoria, spunea scriitorul și publicistul francez Raimond Queneau, este știința nenorocirii oamenilor". Secolul XX o confirma cu prisosonță. Acum, după atîțea ani, ne-ntrebăm cum de-au supraviețuit străbuneii, buneii și parinții noștri, ba mai mult, cum de n-au rătăcit în negura deznădejdii icoana pură a speranței?... Și ne dăm seama, că în pofida tuturor cataclismelor fizice și morale ce s-au abătut pe această palmă de pămînt, n-am fost dărîmați definitiv, c-avem și am avut de spus și noi un cuvînt în zbuciumata istorie a lumii.
Filmul „Golgota Basarabiei" scoate la iveală doar un început al șirului de dezvăluiri ce au loc în urma desecretizării arhivelor KGB-ului. Rămîi uluit de numărul imens de dosare și ai impresia ca o bună parte a țării sovietice s-a aflat sub stricta supraveghere a cekiștilor de la Moscova. Te ia groaza vazînd șirul nesfîrșit de condamnări, în spatele carora se află destinele unor oameni injoșiți și omorîți fără de vină pentru simplul fapt ca nu erau pe placul acestui regim sîngeros -- regimul comunist.
Pelicula abundă cu cadre documentare înfioratoare, în care oamenii erau impuși să-și sape singuri propria groapă, dupa care erau împușcați cu sînge rece și îmbrînciți fără milă în ea, cadre în care se produc execuții publice de spînzurare a oamenilor neloiali regimului comunist, spectatorii acestor execuții fiind impuși să aplaude cu zîmbetul înghețat pe buze „curățirea" de dușmani a societății socialiste, cadre cu efectuarea deportărilor în Siberia în trenuri de marfă, fără hrană și apă, a zeci de mii de oameni intelectuali și țărani gospodari ai acestui pământ oropsit.
„Cine nu are memoria istoriei, riscă sa o repete", spunea filozoful și scriitorul american George Santayana. Fiind realizat în memoria tuturor victimelor știute și neștiute ale regimului totalitar comunist din Moldova și din fosta Uniune Sovietică, filmul „Golgota Basarabiei" scoate la iveală cele mai oribile crime savîrșite de către regimul totalitar comunist: teroarea politică, represiunile și deportările în masă, foametea organizată, colectivizarea forțată a gospodariilor țărănești, devastarea și profanarea bisericilor și mănăstirilor, distrugerea culturii și a patrimoniului național, acțiunile de alterare a conștiinței naționale, impunerea unei limbi artificiale și a unei identități contrafacute ideologic etc.
Produs de Studioul „Moldova-Film", la realizarea filmului „Golgota Basarabiei" și-au dat concursul colaboratori ai Serviciul de Informație și Securitate a Republicii Moldova, ai Ministerului Afacerilor Interne, ai Arhivei Naționale a Republicii Moldova, ai Muzeului Național de Arheologie și Istorie a Moldovei, ai Companiei „Teleradio-Moldova" ș.a.
Scenariu -- Victor Vasilache, Ion Chistrugă
Regie -- Ion Chistrugă, Alina Ciutac
Imagine -- Ion Chistrugă
Redactor -- Cezara Vasilache
Editor -- Alisa Chistrugă
Grafica -- Anatol Roibu
Sunet -- Irina Garbuz
Consultanți -- Elena Postică, Mihai Tască
Voce -- Ion Ungureanu
Coordonator de proiect -- Ion Siman
In memoria tuturor victimelor stiute si nestiunte ale regimului totalitar comunist din Moldova si din fosta Uniune Sovietica
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
„GOLGOTA BASARABIEI" este un film documentar despre dosarele comunismului
„Istoria, spunea scriitorul și publicistul francez Raimond Queneau, este știința nenorocirii oamenilor". Secolul XX o confirma cu prisosonță. Acum, după atîțea ani, ne-ntrebăm cum de-au supraviețuit străbuneii, buneii și parinții noștri, ba mai mult, cum de n-au rătăcit în negura deznădejdii icoana pură a speranței?... Și ne dăm seama, că în pofida tuturor cataclismelor fizice și morale ce s-au abătut pe această palmă de pămînt, n-am fost dărîmați definitiv, c-avem și am avut de spus și noi un cuvînt în zbuciumata istorie a lumii.
Filmul „Golgota Basarabiei" scoate la iveală doar un început al șirului de dezvăluiri ce au loc în urma desecretizării arhivelor KGB-ului. Rămîi uluit de numărul imens de dosare și ai impresia ca o bună parte a țării sovietice s-a aflat sub stricta supraveghere a cekiștilor de la Moscova. Te ia groaza vazînd șirul nesfîrșit de condamnări, în spatele carora se află destinele unor oameni injoșiți și omorîți fără de vină pentru simplul fapt ca nu erau pe placul acestui regim sîngeros -- regimul comunist.
Pelicula abundă cu cadre documentare înfioratoare, în care oamenii erau impuși să-și sape singuri propria groapă, dupa care erau împușcați cu sînge rece și îmbrînciți fără milă în ea, cadre în care se produc execuții publice de spînzurare a oamenilor neloiali regimului comunist, spectatorii acestor execuții fiind impuși să aplaude cu zîmbetul înghețat pe buze „curățirea" de dușmani a societății socialiste, cadre cu efectuarea deportărilor în Siberia în trenuri de marfă, fără hrană și apă, a zeci de mii de oameni intelectuali și țărani gospodari ai acestui pământ oropsit.
„Cine nu are memoria istoriei, riscă sa o repete", spunea filozoful și scriitorul american George Santayana. Fiind realizat în memoria tuturor victimelor știute și neștiute ale regimului totalitar comunist din Moldova și din fosta Uniune Sovietică, filmul „Golgota Basarabiei" scoate la iveală cele mai oribile crime savîrșite de către regimul totalitar comunist: teroarea politică, represiunile și deportările în masă, foametea organizată, colectivizarea forțată a gospodariilor țărănești, devastarea și profanarea bisericilor și mănăstirilor, distrugerea culturii și a patrimoniului național, acțiunile de alterare a conștiinței naționale, impunerea unei limbi artificiale și a unei identități contrafacute ideologic etc.
Produs de Studioul „Moldova-Film", la realizarea filmului „Golgota Basarabiei" și-au dat concursul colaboratori ai Serviciul de Informație și Securitate a Republicii Moldova, ai Ministerului Afacerilor Interne, ai Arhivei Naționale a Republicii Moldova, ai Muzeului Național de Arheologie și Istorie a Moldovei, ai Companiei „Teleradio-Moldova" ș.a.
Scenariu -- Victor Vasilache, Ion Chistrugă
Regie -- Ion Chistrugă, Alina Ciutac
Imagine -- Ion Chistrugă
Redactor -- Cezara Vasilache
Editor -- Alisa Chistrugă
Grafica -- Anatol Roibu
Sunet -- Irina Garbuz
Consultanți -- Elena Postică, Mihai Tască
Voce -- Ion Ungureanu
Coordonator de proiect -- Ion Siman
In memoria tuturor victimelor stiute si nestiunte ale regimului totalitar comunist din Moldova si din fosta Uniune Sovietica
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Cinematografia Moldovei
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Denumirea originală: Playing the Moldovans at Tennis
Denumire: Tenis cu Moldovenii
An: 2012
Țara: UK | Moldova
Gen: Comedy / Drama
Regizor: Tony Hawks, Mikolaj Jaroszewicz
Autorul scenariului: Tony Hawks
Actori: Tony Hawks, Stephen Frost, Anatol Durbala, Igor Babiac, Ana Chirita, Silvia Luca, Viorel Cornescu, Ina Surdu, Morwenna Banks, Angus Deayton, Laura Solon, Peter Bailey, Tim Berrington, Igor Caras, Pat Cash.
Durata: 1:35:44
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Denumirea originală: Playing the Moldovans at Tennis
Denumire: Tenis cu Moldovenii
An: 2012
Țara: UK | Moldova
Gen: Comedy / Drama
Regizor: Tony Hawks, Mikolaj Jaroszewicz
Autorul scenariului: Tony Hawks
Actori: Tony Hawks, Stephen Frost, Anatol Durbala, Igor Babiac, Ana Chirita, Silvia Luca, Viorel Cornescu, Ina Surdu, Morwenna Banks, Angus Deayton, Laura Solon, Peter Bailey, Tim Berrington, Igor Caras, Pat Cash.
Durata: 1:35:44
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Re: Cinematografia Moldovei
Doina groparilor
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
An: 2011
Țara: Moldova
Regizor: Pavel Cuzuioc
Durata: 0:55:21
Limba: Română
Traducere: Original (fără traducere)
Subtitrare: Română (hardcoded)
Despre film:
Cimitirul nu este un spaţiu interzis. Oricum, acesta nu este acel loc unde majoritatea oamenilor şi-ar petrece timpul. Singurii locuitori vii ai unui cimitir sunt groparii. Fie iarnă, primavară, vară sau toamnă, preocupările groparilor sunt aceleaşi. Ei sapă şi îngroapă. Atitudinea groparilor faţă de cei morţi si de ceremonia funebră este una de rutină. Ei sunt imuni la lacrimi şi bocete. Par lipsiţi de frică şi sensibilitate. “Negrul” clişeistic prin care sunt de obicei descrişi groparii, se transformă în culoare dacă reuşeşti să priveşti mai de aproape şi să desluşeşti ceea ce implică acestă meserie cu adevărat. Filmul povesteşte viaţa de zi cu zi a unui grup de gropari şi a microcosmosului care-i înconjoară în cimitirul “Doina” (Chişinău, Republica Moldova). În acelaşi timp, filmul descrie cultura pre-mortuară şi elementele ei în acestă zonă. Dna. Eleonora şi-a rezervat şi îşi pregăteşte locul de veci de 10 ani de zile, chiar dacă e sănătoasă şi are doar 62 de ani. Aceasta preocupare a devenit “obsesia” ei. Cimitirul Sf. Lazăr sau “Doina” (cum îi spune toată lumea) din Chişinău, Republica Moldova, unul din cele mai mari cimitire din Europa, 2.000.000 m2, este spaţiul unde ambele “tabere” se întâlnesc: Groparii şi Dna. Eleonora. Un singur mare mister îi leagă – “Moartea.”
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
An: 2011
Țara: Moldova
Regizor: Pavel Cuzuioc
Durata: 0:55:21
Limba: Română
Traducere: Original (fără traducere)
Subtitrare: Română (hardcoded)
Despre film:
Cimitirul nu este un spaţiu interzis. Oricum, acesta nu este acel loc unde majoritatea oamenilor şi-ar petrece timpul. Singurii locuitori vii ai unui cimitir sunt groparii. Fie iarnă, primavară, vară sau toamnă, preocupările groparilor sunt aceleaşi. Ei sapă şi îngroapă. Atitudinea groparilor faţă de cei morţi si de ceremonia funebră este una de rutină. Ei sunt imuni la lacrimi şi bocete. Par lipsiţi de frică şi sensibilitate. “Negrul” clişeistic prin care sunt de obicei descrişi groparii, se transformă în culoare dacă reuşeşti să priveşti mai de aproape şi să desluşeşti ceea ce implică acestă meserie cu adevărat. Filmul povesteşte viaţa de zi cu zi a unui grup de gropari şi a microcosmosului care-i înconjoară în cimitirul “Doina” (Chişinău, Republica Moldova). În acelaşi timp, filmul descrie cultura pre-mortuară şi elementele ei în acestă zonă. Dna. Eleonora şi-a rezervat şi îşi pregăteşte locul de veci de 10 ani de zile, chiar dacă e sănătoasă şi are doar 62 de ani. Aceasta preocupare a devenit “obsesia” ei. Cimitirul Sf. Lazăr sau “Doina” (cum îi spune toată lumea) din Chişinău, Republica Moldova, unul din cele mai mari cimitire din Europa, 2.000.000 m2, este spaţiul unde ambele “tabere” se întâlnesc: Groparii şi Dna. Eleonora. Un singur mare mister îi leagă – “Moartea.”
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Cinematografia Moldovei
Troița 1990 (Moldova Film)
Film - atitudine. Despre oamenii care adună avere fără a se gândi la "averea" spirituală.
Ideea: dacă omul pierde sfinţenia din suflet nu are scăpare în viaţă.
Film - atitudine. Despre oamenii care adună avere fără a se gândi la "averea" spirituală.
Ideea: dacă omul pierde sfinţenia din suflet nu are scăpare în viaţă.
gothu- membru
- Number of posts : 85
Age : 42
Localizare : iad
Hobby : gothika
Registration date : 05/12/2014
Re: Cinematografia Moldovei
Surorile
Despre activitatea artistică a celor două surori T. Ciobanu şi V. Saviţchi.
Anul: 1978
Despre activitatea artistică a celor două surori T. Ciobanu şi V. Saviţchi.
Anul: 1978
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Re: Cinematografia Moldovei
"Se cauta un paznic" 1967 (Moldova Film)
Regizor: G. Vodă
Scenariu: V. Iovoță
Operator:P. Balan
Descriere:
Ecranizare a povestii lui Ion Creanga "Ivan Turbinca".
Neavând paznic la porțile raiului, Dumnezeu și cu sfântul Petrea au coborât pe pământ ca să găsească un om potrivit pentru acest post. Peripețiile lor, cât și ale soldatului Ivan ajuns paznic la rai constituie subiectul filmului. Tema libertății și a nemuririi a creat un substrat metaforic, făcându-l să fie mereu actual.
Regizor: G. Vodă
Scenariu: V. Iovoță
Operator:P. Balan
Descriere:
Ecranizare a povestii lui Ion Creanga "Ivan Turbinca".
Neavând paznic la porțile raiului, Dumnezeu și cu sfântul Petrea au coborât pe pământ ca să găsească un om potrivit pentru acest post. Peripețiile lor, cât și ale soldatului Ivan ajuns paznic la rai constituie subiectul filmului. Tema libertății și a nemuririi a creat un substrat metaforic, făcându-l să fie mereu actual.
Re: Cinematografia Moldovei
"Poienile roșii'' 1966 (Moldova-Film)
Scenariu: E. Loteanu
Regizor: E. Loteanu
Operator: V. Ciurea I.Bolboceanu
Compozitor: Burdin, Lunchevici.
Film de dragoste, care reda trairile si relatiile ciobenilor, dar si dramatismul cotidianului nascut din viata acestora.
Scenariu: E. Loteanu
Regizor: E. Loteanu
Operator: V. Ciurea I.Bolboceanu
Compozitor: Burdin, Lunchevici.
Film de dragoste, care reda trairile si relatiile ciobenilor, dar si dramatismul cotidianului nascut din viata acestora.
Re: Cinematografia Moldovei
"Lupii si Zeii" (Moldova-Film)
"Lupii si zeii" este un film de epoca, care ne duce in perioada geto-dacilor. Actiunea are loc in anul 600 inainte de Hristos, pe malurile raului Tiras.
"Lupii si zeii" este un film de epoca, care ne duce in perioada geto-dacilor. Actiunea are loc in anul 600 inainte de Hristos, pe malurile raului Tiras.
Re: Cinematografia Moldovei
Văleu, Văleu nu Turna!! - MOLDOVA FILM
Este luată în deridere hotărîrea partidului comunist din acea perioadă de a lupta cu alcoolismul, folosind metodele cele mai deocheate. După cum ne demonstrează acest film.
Este un film hazliu ce a fost creat de moldoveni prin anii 1990-1992 In care a fost filmat si Ghoerge Urschii si alti actori.Vizionind acest film vom ride si vom retrai tot odata cu actorii acestui film ce este despre un ucaz care era interzicerea samagonului pe timpurile celea.
Este luată în deridere hotărîrea partidului comunist din acea perioadă de a lupta cu alcoolismul, folosind metodele cele mai deocheate. După cum ne demonstrează acest film.
Este un film hazliu ce a fost creat de moldoveni prin anii 1990-1992 In care a fost filmat si Ghoerge Urschii si alti actori.Vizionind acest film vom ride si vom retrai tot odata cu actorii acestui film ce este despre un ucaz care era interzicerea samagonului pe timpurile celea.
Re: Cinematografia Moldovei
"Adio viata de holtei" 1989. (Moldova Film)
Film ecranizat de Moldova-Film in anul 1989 de Mihai Mihaescu dupa povestirea lui Nicolae Esinencu ''Roman de Dragoste''.In rolurile principale:Gheorghe Grau si Veronica Grigoras.
Actiunile au fost filmate in satul Lozova.
Film ecranizat de Moldova-Film in anul 1989 de Mihai Mihaescu dupa povestirea lui Nicolae Esinencu ''Roman de Dragoste''.In rolurile principale:Gheorghe Grau si Veronica Grigoras.
Actiunile au fost filmate in satul Lozova.
Re: Cinematografia Moldovei
"IARBA DRACULUI" în regia lui Tudor Tătaru (1988)
cțiunea are loc într-un sat moldovenesc după perestroikă. În manieră umoristică, autorii pun o problemă foarte serioasă: munca femeilor și a copiilor în condiții nocive.
Regia: Tudor Tătaru
Scenariu: Tudor Tătaru
Imagine: Nicolae Stepanov
Distribuția: Botnaru Eugenia, Stefan Uzun, Mihail Curagau, Jan Cucuruzac, Sandu Grecu, Ion Popescu, Valentina Tataru, Ioana Erhan, Larisa Struna, Valentina Levinte, Nadejda Rosioru, Lidia Grigorita, Vera Rusu, Anisia Capatina, Toader Levinte, Grig Ostropov, Toader Istrati, Aurica Varzaru, Angela Tambura, Marina Piner.
cțiunea are loc într-un sat moldovenesc după perestroikă. În manieră umoristică, autorii pun o problemă foarte serioasă: munca femeilor și a copiilor în condiții nocive.
Regia: Tudor Tătaru
Scenariu: Tudor Tătaru
Imagine: Nicolae Stepanov
Distribuția: Botnaru Eugenia, Stefan Uzun, Mihail Curagau, Jan Cucuruzac, Sandu Grecu, Ion Popescu, Valentina Tataru, Ioana Erhan, Larisa Struna, Valentina Levinte, Nadejda Rosioru, Lidia Grigorita, Vera Rusu, Anisia Capatina, Toader Levinte, Grig Ostropov, Toader Istrati, Aurica Varzaru, Angela Tambura, Marina Piner.
Re: Cinematografia Moldovei
"MOȘ ION ÎN COSMOS" în regia lui Tudor Tătaru (1992)
Un extraterestru a venit să distrugă pământul, dar fiindcă a aterizat în grădina unui țăran din Moldova, acesta l-a pus la masă și l-a cinstit cu un pahar de vin. Ospitalitatea moldovenească l-a făcut pe extraterestru să-și schimbe părerea despre pământeni. Sfârșitul lumii se amână...
Regia:Tudor Tătaru
Scenariul: Igor Grosu, Tudor Tătaru
Imaginea: Alexandru Vasiliev
Scenografia: Valeriu Curtu
În rolurile principale: Vasile Tăbârță, Elena Râbceac, Gheorghe Olărescu, Ștefan Uzun, Larisa Strună, Vlad Olărescu.
Realizat în cadrul Studioului de filme folclorice și de comedie "Buciumul".
Un extraterestru a venit să distrugă pământul, dar fiindcă a aterizat în grădina unui țăran din Moldova, acesta l-a pus la masă și l-a cinstit cu un pahar de vin. Ospitalitatea moldovenească l-a făcut pe extraterestru să-și schimbe părerea despre pământeni. Sfârșitul lumii se amână...
Regia:Tudor Tătaru
Scenariul: Igor Grosu, Tudor Tătaru
Imaginea: Alexandru Vasiliev
Scenografia: Valeriu Curtu
În rolurile principale: Vasile Tăbârță, Elena Râbceac, Gheorghe Olărescu, Ștefan Uzun, Larisa Strună, Vlad Olărescu.
Realizat în cadrul Studioului de filme folclorice și de comedie "Buciumul".
Re: Cinematografia Moldovei
Polobocul (1993) de Tudor Tătaru
Comedie. Film mut. Moş Ion a vrut să-şi cumpere un poloboc. Se duce la târg. Vedem călătoria lui plină de haz de acasă la târg şi de la târg spre casă. Aminteşte de renumitul "Dănilă Prepeleac", dar în stil modern.
Comedie. Film mut. Moş Ion a vrut să-şi cumpere un poloboc. Se duce la târg. Vedem călătoria lui plină de haz de acasă la târg şi de la târg spre casă. Aminteşte de renumitul "Dănilă Prepeleac", dar în stil modern.
Re: Cinematografia Moldovei
Tunul de lemn 1986
Parabola cinematografică despre un moldovean isteţ care împreună cu nora lui s-au pus în poară cu un avion fascist. Deşi forţele nu erau egale, bătrinul a ieşit învingător, cu preţul vieţii sale. Acţiunea are loc în anii celui de-al doilea război mondial.
Tunul de lemn este un film color realizat în Republica Moldova în anul 1986. El prezintă drama trăită de un bătrân (David) care locuieşte împreună cu nora sa, Maria, în zilele tulburi din timpul celui de-al doilea război mondial. Aceştia locuiesc izolaţi de lume într-o casă aflată undeva pe un câmp, pe malul unei ape. Soţul Mariei, Andrei este plecat pe front şi nu se mai ştiu nici un fel de ştiri despre el.
Zi de zi existenţa liniştită a celor doi le este tulburată de apariţia unui avion nemţesc care le-a ucis pe rând găinile, apoi oaia şi ameninţă să le distrugă coliba unde locuiesc. Raporturile de forţe fiind inegale, bătrânul încearcă să negocieze prin strigăte cu fasciştii propunând ca nora sa să se dezbrace pentru ca nemţii să-i lase astfel în pace. Neavând succes, se duce să cheme ajutoare, găseşte un tun de lemn pe care îl aduce acasă. Din neatenţie lansează însă singurul proiectil asupra casei şi aproape că o dărâmă.
În cele din urmă, după ce trec amândoi prin stările de furie, revoltă şi deznădejde, nora sa construieşte o catapultă sperând ca o piatră aruncată de aceasta să lovească în rezervorul avionului. Nici această încercare nu are succes şi bătrânului îi vine ideea să aducă nişte butoaie cu gaz în casă şi construieşte un şanţ în jurul casei pe care îl umple cu benzină. Când avionul se apropie, el dă foc la benzină, dar cum casa nu se aprinde, ia un şomoiog de paie în flăcări şi îl aruncă el însuşi pe casă. Casa explodează, la fel şi avionul nemţesc, dar bătrânul îşi pierde şi el viaţa.
Filmul se termină prezentând-o pe Maria însărcinată care reconstruieşte ea casa şi cultivă pământul. Soţul ei nu s-a mai întors de pe front, iar povestitorul este chiar fiul Mariei şi nepotul bătrânului.
Parabola cinematografică despre un moldovean isteţ care împreună cu nora lui s-au pus în poară cu un avion fascist. Deşi forţele nu erau egale, bătrinul a ieşit învingător, cu preţul vieţii sale. Acţiunea are loc în anii celui de-al doilea război mondial.
Tunul de lemn este un film color realizat în Republica Moldova în anul 1986. El prezintă drama trăită de un bătrân (David) care locuieşte împreună cu nora sa, Maria, în zilele tulburi din timpul celui de-al doilea război mondial. Aceştia locuiesc izolaţi de lume într-o casă aflată undeva pe un câmp, pe malul unei ape. Soţul Mariei, Andrei este plecat pe front şi nu se mai ştiu nici un fel de ştiri despre el.
Zi de zi existenţa liniştită a celor doi le este tulburată de apariţia unui avion nemţesc care le-a ucis pe rând găinile, apoi oaia şi ameninţă să le distrugă coliba unde locuiesc. Raporturile de forţe fiind inegale, bătrânul încearcă să negocieze prin strigăte cu fasciştii propunând ca nora sa să se dezbrace pentru ca nemţii să-i lase astfel în pace. Neavând succes, se duce să cheme ajutoare, găseşte un tun de lemn pe care îl aduce acasă. Din neatenţie lansează însă singurul proiectil asupra casei şi aproape că o dărâmă.
În cele din urmă, după ce trec amândoi prin stările de furie, revoltă şi deznădejde, nora sa construieşte o catapultă sperând ca o piatră aruncată de aceasta să lovească în rezervorul avionului. Nici această încercare nu are succes şi bătrânului îi vine ideea să aducă nişte butoaie cu gaz în casă şi construieşte un şanţ în jurul casei pe care îl umple cu benzină. Când avionul se apropie, el dă foc la benzină, dar cum casa nu se aprinde, ia un şomoiog de paie în flăcări şi îl aruncă el însuşi pe casă. Casa explodează, la fel şi avionul nemţesc, dar bătrânul îşi pierde şi el viaţa.
Filmul se termină prezentând-o pe Maria însărcinată care reconstruieşte ea casa şi cultivă pământul. Soţul ei nu s-a mai întors de pe front, iar povestitorul este chiar fiul Mariei şi nepotul bătrânului.
Re: Cinematografia Moldovei
Cine arvoneste,acela plateste 1989
Este un film vechi modovenesc.O comedie foarte interesanta din anul 1989
Un film cu si despre nunta, omenie si hapsînie si cu mult umor.
Este un film vechi modovenesc.O comedie foarte interesanta din anul 1989
Un film cu si despre nunta, omenie si hapsînie si cu mult umor.
Re: Cinematografia Moldovei
"Maria Mirabela"(1981 ) Молдова-фильм. (Сoproducţie româno-sovietică.)
An aparitie : 1981
Productia: coproducţie “Moldova-film” (Chişinău, RSS Moldovenească),
“Soiuzmultfilm” (Moscova, URSS)
şi Studioul de creaţie N 5 (Bucureşti, România).
Regia: Ion Popescu Gopo, Nataliu Bodiul
Scenariul: Ion Popescu Gopo
Muzica : Eugen Doga
An aparitie : 1981
Productia: coproducţie “Moldova-film” (Chişinău, RSS Moldovenească),
“Soiuzmultfilm” (Moscova, URSS)
şi Studioul de creaţie N 5 (Bucureşti, România).
Regia: Ion Popescu Gopo, Nataliu Bodiul
Scenariul: Ion Popescu Gopo
Muzica : Eugen Doga
Re: Cinematografia Moldovei
Primul film sonor moldovenesc, 1938
Regizor: Piotr Verşigora
Interesant un lucru, că Basarabia era parte în 1938 a României?! Se pare că se face referire la Republica Moldovenească Socialistă creată de Uniunea Sovietică pentru a începe propaganda moldovenească.
Regizor: Piotr Verşigora
Interesant un lucru, că Basarabia era parte în 1938 a României?! Se pare că se face referire la Republica Moldovenească Socialistă creată de Uniunea Sovietică pentru a începe propaganda moldovenească.
Beauty- veteran
- Number of posts : 2697
Localizare : in iad
Registration date : 09/10/2006
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Subiecte similare
» nou in cinematografia romaneasca
» Vinurile Moldovei
» Domnitorii Moldovei
» Figurile politice ale Moldovei
» Integrarea europeana a Moldovei ?!
» Vinurile Moldovei
» Domnitorii Moldovei
» Figurile politice ale Moldovei
» Integrarea europeana a Moldovei ?!
Pagina 1 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum