nou in cinematografia romaneasca
2 participanți
Pagina 1 din 1
nou in cinematografia romaneasca
CINEMATOGRAFIA ROMANEASCA VA AVEA PRPRIILE PREMII
(12 Februarie 2007) Din acest an, industria romaneasca de film va avea propriile premii!
Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc va decerna, in luna martie, premiile "Gopo", in cadrul unui eveniment asemanator premiilor Cesar din Franta sau cele BAFTA din Marea Britanie.
Gala premiilor GOPO va fi organizata anual de APFR, asociatia ce realizeaza si Festivalului International de Film Transilvania de la Cluj Napoca si va premia cele mai bune filme romanesti.
Filmele care pot concura la cele douzeci si una de categorii trebuie sa fie produse in Romania sau sa fie realizate in regim de coproductie, dar cu participare majoritar romaneasca, sa aiba premiera in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie a anului precedent si sa beneficieze de cel putin o saptamana de difuzare in cinematografe.
Premiile sunt dedicate memoriei cineastului Ion Popescu Gopo, cel care acum 50 de ani a castigat Palme d’Or la categoria Cel mai bun scurtmetraj de animatie, pentru "Scurta istorie".
(12 Februarie 2007) Din acest an, industria romaneasca de film va avea propriile premii!
Asociatia pentru Promovarea Filmului Romanesc va decerna, in luna martie, premiile "Gopo", in cadrul unui eveniment asemanator premiilor Cesar din Franta sau cele BAFTA din Marea Britanie.
Gala premiilor GOPO va fi organizata anual de APFR, asociatia ce realizeaza si Festivalului International de Film Transilvania de la Cluj Napoca si va premia cele mai bune filme romanesti.
Filmele care pot concura la cele douzeci si una de categorii trebuie sa fie produse in Romania sau sa fie realizate in regim de coproductie, dar cu participare majoritar romaneasca, sa aiba premiera in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie a anului precedent si sa beneficieze de cel putin o saptamana de difuzare in cinematografe.
Premiile sunt dedicate memoriei cineastului Ion Popescu Gopo, cel care acum 50 de ani a castigat Palme d’Or la categoria Cel mai bun scurtmetraj de animatie, pentru "Scurta istorie".
veronique- Moderator
- Number of posts : 368
Age : 39
Localizare : Iasi
Registration date : 03/11/2006
Re: nou in cinematografia romaneasca
Premiile GOPO-'Oscarurile' cinematografiei romanesti
Luni seara s-a desfasurat la Palatul Bragadiru - Sala Colosseum, prima editiei a Galei GOPO - "Oscarurile" cinematografiei romanesti. gala a fost transmisa in direct de TVR1.
Lucian Pintilie a primit Trofeul Gopo pentru intreaga cariera. Premiul doreste sa celebreze pe cel mai important cineast roman din toate timpurile.
Marele castigator al serii a fost fara indoiala Cornel Porumboiu. Filmul regizat de el, "A fost sau n-a fost?" a primit premiul pentru cel mai bun film. Porumboiu a mai primit doua premii Gopo pentru cel mai bun regizor si cel mai bun scenariu.
Ion Savdaru primeste premiul Gopo pentru cel mai bun actor intr-un rol principal pentru interpretarea din filmul "A fost sau n-a fost?".
Cea mai buna actrita intr-un rol principal a fost desemnata Dorotheea Petre pentru rolul Ryna din filmul "Ryna".
Cornel Mihalache a luat premiul pentru cel mai bun film documentar " Hobita, coloana si tractorul". Lucian Pintilie a primit 'Trofeul Gopo pentru intreaga cariera' "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" ii aduce si Monicai Raduta premiul pentru cele mai bune costume.
Premiul pentru cea mai buna actrita intr-un rol secundar ii revine Catalinei Murgea pentru rolul din filmul "Legaturi Bolnavicoase".
Premiul pentru cel mai bun actor intr-un rol secundar ii revine lui pentru filmul
Dragos Stanomir ia premiul pentru cel mai bun sunet- "Hartia va fi albastra".
Premiul pentru Cel mai bun montaj ii revine Cristinei Ionescu.
Alexandru Balanescu ia premiul pentru cea mai originala muzica- "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii".
Cea mai buna imagine-premiul ii revine lui Marius Panduru pentru filmul "Ryna".
HotNews.ro, Ionut Baias, 26 mar 2007
Luni seara s-a desfasurat la Palatul Bragadiru - Sala Colosseum, prima editiei a Galei GOPO - "Oscarurile" cinematografiei romanesti. gala a fost transmisa in direct de TVR1.
Lucian Pintilie a primit Trofeul Gopo pentru intreaga cariera. Premiul doreste sa celebreze pe cel mai important cineast roman din toate timpurile.
Marele castigator al serii a fost fara indoiala Cornel Porumboiu. Filmul regizat de el, "A fost sau n-a fost?" a primit premiul pentru cel mai bun film. Porumboiu a mai primit doua premii Gopo pentru cel mai bun regizor si cel mai bun scenariu.
Ion Savdaru primeste premiul Gopo pentru cel mai bun actor intr-un rol principal pentru interpretarea din filmul "A fost sau n-a fost?".
Cea mai buna actrita intr-un rol principal a fost desemnata Dorotheea Petre pentru rolul Ryna din filmul "Ryna".
Cornel Mihalache a luat premiul pentru cel mai bun film documentar " Hobita, coloana si tractorul". Lucian Pintilie a primit 'Trofeul Gopo pentru intreaga cariera' "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" ii aduce si Monicai Raduta premiul pentru cele mai bune costume.
Premiul pentru cea mai buna actrita intr-un rol secundar ii revine Catalinei Murgea pentru rolul din filmul "Legaturi Bolnavicoase".
Premiul pentru cel mai bun actor intr-un rol secundar ii revine lui pentru filmul
Dragos Stanomir ia premiul pentru cel mai bun sunet- "Hartia va fi albastra".
Premiul pentru Cel mai bun montaj ii revine Cristinei Ionescu.
Alexandru Balanescu ia premiul pentru cea mai originala muzica- "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii".
Cea mai buna imagine-premiul ii revine lui Marius Panduru pentru filmul "Ryna".
HotNews.ro, Ionut Baias, 26 mar 2007
veronique- Moderator
- Number of posts : 368
Age : 39
Localizare : Iasi
Registration date : 03/11/2006
Re: nou in cinematografia romaneasca
Din toate filmele prezente am vazut doar "Legaturi bolnavicioase" , interesant film, mi-a placut.
Re: nou in cinematografia romaneasca
si mie mi-a placut:P
veronique- Moderator
- Number of posts : 368
Age : 39
Localizare : Iasi
Registration date : 03/11/2006
Re: nou in cinematografia romaneasca
Topul festivalurilor de filmGabriela Lupu
Astazi incepe cea de-a treia editie a Festivalului de Film International B-EST, ce ii are ca invitati de onoare pe cei doi frati regizori, Nikita Mihalkov si Andrei Konchalovski.
Cu acest prilej ne-am gindit sa facem o evaluare a festivalurilor de film
din tara noastra. Intr-un top ad-hoc, criticii de film sint unanimi in
a aprecia drept cap de lance Festivalul International de Film
Transilvania.
Alex. Leo Serban e de parere ca TIFF-ul nu are
rival, ca deocamdata este singurul festival de top. „TIFF-ul este
privit cu interes si in afara, la festival vin si reprezentanti
FIPRESCI, Federatia Internationala a Criticilor de Film.“
Filme de arta versus blockbustere
Irina Margareta Nistor crede ca in tara noastra
sint doua festivaluri foarte performante, TIFF si „Anonimul“, si ca
B-EST este plin de intentii bune, lucru dovedit de valoarea
invitatilor: la prima editie - Amos Gitai, la cea de-a doua - Kryzstof
Zanussi si Manoel de Oliveira, iar acum - Nikita Mihalkov si Andrei
Konchalovski. Irina Nistor considera o reusita prima editie a
Festivalului de scurtmetraj NexT. „Veteranul festivalurilor de film de
la noi ramine DaKINO, cel ce a deschis calea festivalurilor
postdecembriste. Pina la Revolutie nu existau decit festivalul de la
Costinesti, care a dat in primire dupa ’89, si un festival slabut de
tot, la Mamaia. Marea calitate a tuturor acestor festivaluri de azi
este ca aduc filme de arta pe care cinefilii romani, asasinati cu
blockbustere americane, nu ar avea unde sa le vizioneze. Si nu sint de
acord cu cei ce spun ca avem prea multe festivaluri. Adevarul e ca nu
sint niciodata destule. Sa nu uitam ca timp de jumatate de secol noi nu
am avut legatura cu lumea buna a cinematografului, or, acest decalaj
trebuie acum acoperit cu cit mai multe festivaluri si cu cit mai multe
filme bune.“
TIFF-ul joaca singur
Madalina Rosca, realizatoarea emisiunii „Cinemaniacii“ de la TVR, este insa mult mai critica. „Sigur ca TIFF-ul este cel mai tare. Aduce mereu noutati, filme superpremiate, se desfasoara in cinci sali intotdeauna arhipline. A devenit deja un festival mare, poate chiar prea mare. Dar celelalte festivaluri sint ca si inexistente. «Anonimul», de la Sfintu-Gheorghe, este un festival ce se desfasoara cu bodyguardul la usa. E foarte exclusivist si bietii
cinefili de rind nu pot intra. Grupuri de tineri din Tulcea, de pilda,
unde nu mai exista cinematograf, si din toate colturile tarii vin cu
rucsacurile in spate, nerabdatori sa vada filme bune. Dar, surpriza, nu
li se da voie sa intre la festival si cel mult noaptea pot vedea in aer
liber si in tintarime doar citeva dintre filme. DaKINO are public doar
la proiectiile de seara, adica la filmele care oricum vor intra pe
piata. In timpul zilei, la scurtmetrajele din competitie, nu e tipenie
de om. Acum doi ani am fost in juriu si in sala nu eram decit noi,
«juratii». Si nu se poate spune ca filmul de scurtmetraj nu are succes.
Iata, acum, la NexT, sala a fost mereu plina, publicul a ramas dupa
fiecare proiectie la discutii cu cineastii. NexT a fost organizat
impecabil. Pina si ideea de a caza cineasti straini acasa la cineasti
romani s-a dovedit excelenta. La B-EST au fost intotdeauna filme bune
si invitati cu nume grele, dar, dintr-o totala dezorganizare, acest
lucru nu a ajuns la public, s-a petrecut totul intr-un anonimat de
neinteles. Au fost mereu programele date peste cap, filme ramase prin
vreo vama, invitati anuntati care nu mai veneau, totul facut romaneste.
Mai sint doua festivaluri de filme documentare, ASTRA de la Sibiu si
Film.dok, la Miercurea-Ciuc, dar acestea sint cunoscute mai mult la
nivel regional. Festivalul studentesc CineMAiubit a ramas la nivelul
unor proiectii in familie. Hahaiala, fluieraturi si comentarii
copilaresti, din care oricum nu iese nimic serios. Vezi doar
exer-citiile de scoala ale studentilor si doar citeva pelicule straine,
speriate.“
Bucurestiul nu are un festival de anvergura“
Oaze de filme bune sint mai intotdeauna
manifestarile organizate de ambasade: zilele filmului european,
italian, britanic, francez, spaniol etc. aduc in fata cinefililor cele
mai bune productii ale tarilor europene.
Criticul de film Valerian Sava considera ca dupa
TIFF, de departe cel mai profesionist festival, s-au remarcat alte doua
foarte bune: „Anonimul“, de la Sfintu-Gheorghe, si Festivalul de filme
documentare si antropologice ASTRA, de la Sibiu. „Dupa citeva incercari
nereusite, prima editie a festivalului producatorilor de film de la
Constanta-Mamaia a fost una promitatoare. Din pacate, Bucurestiul nu
are un festival pe masura unei capitale europene: DaKINO este intr-o
continua cadere de tonus si acum ramine de vazut daca B-EST-ul va reusi
sa se situeze peste cotele atinse in primele doua editii.“
Astazi incepe cea de-a treia editie a Festivalului de Film International B-EST, ce ii are ca invitati de onoare pe cei doi frati regizori, Nikita Mihalkov si Andrei Konchalovski.
Cu acest prilej ne-am gindit sa facem o evaluare a festivalurilor de film
din tara noastra. Intr-un top ad-hoc, criticii de film sint unanimi in
a aprecia drept cap de lance Festivalul International de Film
Transilvania.
Alex. Leo Serban e de parere ca TIFF-ul nu are
rival, ca deocamdata este singurul festival de top. „TIFF-ul este
privit cu interes si in afara, la festival vin si reprezentanti
FIPRESCI, Federatia Internationala a Criticilor de Film.“
Filme de arta versus blockbustere
Irina Margareta Nistor crede ca in tara noastra
sint doua festivaluri foarte performante, TIFF si „Anonimul“, si ca
B-EST este plin de intentii bune, lucru dovedit de valoarea
invitatilor: la prima editie - Amos Gitai, la cea de-a doua - Kryzstof
Zanussi si Manoel de Oliveira, iar acum - Nikita Mihalkov si Andrei
Konchalovski. Irina Nistor considera o reusita prima editie a
Festivalului de scurtmetraj NexT. „Veteranul festivalurilor de film de
la noi ramine DaKINO, cel ce a deschis calea festivalurilor
postdecembriste. Pina la Revolutie nu existau decit festivalul de la
Costinesti, care a dat in primire dupa ’89, si un festival slabut de
tot, la Mamaia. Marea calitate a tuturor acestor festivaluri de azi
este ca aduc filme de arta pe care cinefilii romani, asasinati cu
blockbustere americane, nu ar avea unde sa le vizioneze. Si nu sint de
acord cu cei ce spun ca avem prea multe festivaluri. Adevarul e ca nu
sint niciodata destule. Sa nu uitam ca timp de jumatate de secol noi nu
am avut legatura cu lumea buna a cinematografului, or, acest decalaj
trebuie acum acoperit cu cit mai multe festivaluri si cu cit mai multe
filme bune.“
TIFF-ul joaca singur
Madalina Rosca, realizatoarea emisiunii „Cinemaniacii“ de la TVR, este insa mult mai critica. „Sigur ca TIFF-ul este cel mai tare. Aduce mereu noutati, filme superpremiate, se desfasoara in cinci sali intotdeauna arhipline. A devenit deja un festival mare, poate chiar prea mare. Dar celelalte festivaluri sint ca si inexistente. «Anonimul», de la Sfintu-Gheorghe, este un festival ce se desfasoara cu bodyguardul la usa. E foarte exclusivist si bietii
cinefili de rind nu pot intra. Grupuri de tineri din Tulcea, de pilda,
unde nu mai exista cinematograf, si din toate colturile tarii vin cu
rucsacurile in spate, nerabdatori sa vada filme bune. Dar, surpriza, nu
li se da voie sa intre la festival si cel mult noaptea pot vedea in aer
liber si in tintarime doar citeva dintre filme. DaKINO are public doar
la proiectiile de seara, adica la filmele care oricum vor intra pe
piata. In timpul zilei, la scurtmetrajele din competitie, nu e tipenie
de om. Acum doi ani am fost in juriu si in sala nu eram decit noi,
«juratii». Si nu se poate spune ca filmul de scurtmetraj nu are succes.
Iata, acum, la NexT, sala a fost mereu plina, publicul a ramas dupa
fiecare proiectie la discutii cu cineastii. NexT a fost organizat
impecabil. Pina si ideea de a caza cineasti straini acasa la cineasti
romani s-a dovedit excelenta. La B-EST au fost intotdeauna filme bune
si invitati cu nume grele, dar, dintr-o totala dezorganizare, acest
lucru nu a ajuns la public, s-a petrecut totul intr-un anonimat de
neinteles. Au fost mereu programele date peste cap, filme ramase prin
vreo vama, invitati anuntati care nu mai veneau, totul facut romaneste.
Mai sint doua festivaluri de filme documentare, ASTRA de la Sibiu si
Film.dok, la Miercurea-Ciuc, dar acestea sint cunoscute mai mult la
nivel regional. Festivalul studentesc CineMAiubit a ramas la nivelul
unor proiectii in familie. Hahaiala, fluieraturi si comentarii
copilaresti, din care oricum nu iese nimic serios. Vezi doar
exer-citiile de scoala ale studentilor si doar citeva pelicule straine,
speriate.“
Bucurestiul nu are un festival de anvergura“
Oaze de filme bune sint mai intotdeauna
manifestarile organizate de ambasade: zilele filmului european,
italian, britanic, francez, spaniol etc. aduc in fata cinefililor cele
mai bune productii ale tarilor europene.
Criticul de film Valerian Sava considera ca dupa
TIFF, de departe cel mai profesionist festival, s-au remarcat alte doua
foarte bune: „Anonimul“, de la Sfintu-Gheorghe, si Festivalul de filme
documentare si antropologice ASTRA, de la Sibiu. „Dupa citeva incercari
nereusite, prima editie a festivalului producatorilor de film de la
Constanta-Mamaia a fost una promitatoare. Din pacate, Bucurestiul nu
are un festival pe masura unei capitale europene: DaKINO este intr-o
continua cadere de tonus si acum ramine de vazut daca B-EST-ul va reusi
sa se situeze peste cotele atinse in primele doua editii.“
- Topul festivalurilor
- 1. TIFF
- 2. “Anonimul”
- 3. NexT
- 4. DaKINO
- 5. ASTRA
- 6. B-EST
- 7. Film.dok
- 8. CineMAiubit
veronique- Moderator
- Number of posts : 368
Age : 39
Localizare : Iasi
Registration date : 03/11/2006
Subiecte similare
» Cinematografia Moldovei
» Muzică românească
» Dreptul la conștiința românească
» Ce se mai intampla in economia romaneasca/ moldoveneasca
» Muzică românească
» Dreptul la conștiința românească
» Ce se mai intampla in economia romaneasca/ moldoveneasca
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum